Beszámoló 2022/23 tanév

1612 km: hosszabb, mint Egerből Párizsba elgyalogolni! Összesen ekkora távot tettek meg túrakörös diákjaink idén, többen egyénileg a 100 km-t is elérve.

A hétvégén lezajlott a DHTE-EKKE Túrakör évzáró, dupla túrával egybekötött kirándulása a BükkiNyúlsz! teljesítménytúrával, és az azt követő vadkempinggel. Ezzel az idei tanév során 10 lehetőségük volt 5-12. osztályos diákjainknak, hogy a mindennapos testnevelést egyesületi sportolással kiváltva megismerjék a természetjárás szépségeit.

Sorra hódítottuk a csúcsokat: a Bükkben felkapaszkodtunk a Bálványon a Petőfi-kilátóba, Ódorvárhoz, a Nagy-Eged-hegyre, a Mátrában Kékestetőre! Túráztunk hóban a Bél-kő bányájához, áztunk Nagyvisnyónál, eltűntünk a ködben a Mátra bércein, tikkadtunk a Milleneumi-kilátónál Cserépfaluban.

Túráink során nem csak a sportértéket tartottuk szem előtt, hanem minden egyes alkalommal geotúrán vehettek részt a diákok: megismerkedtek a hely főbb nevezetességeivel, földrajzi adottságaival és legendáival. Kerestünk a mészkövekben fosszíliát, pattintottunk palát, vizsgáltunk párnalávát, megmásztuk a szentdomonkosi homokkövet, és még Szlovákiába is átsétáltunk íves bazaltorgonákat nézni a Somoskői vár lábánál.

A BükkiNyúlsz! teljesítménytúrán kívül az egyetemünk által szervezett cEKKEr hátizsákos napon is a kezdetektől indítunk csapatot, kirándultunk nemzetközi hallgatókkal angol vezetést is tartva, barátokkal, tanárokkal kiegészülve, és a legbátrabbak éjszakáztak a telihold alatt a tábortűz körül.

Megtapasztalhatták a diákok, hogy minden évszaknak megvan a maga szépsége, bővítették ismereteiket, rácsodálkoztak a természet erejére, néha kitolták egyéni képességeik határát, barátságok kovácsolódtak szorosabbá… „Életközeli élményeket” szereztek!

Aki jövőre szeretne csatlakozni, a tanév elején még választhatja egyesületi sportolásként a túrázást. Addig is az idei tanév DHTE-EKKE fotógalériája az alábbi linken érhető el: https://tinyurl.com/3vw6c7eh